Burse
PRECIZĂRI
referitoare la modificările legislative privind bursele studenților,
aplicabile pentru anul universitar 2024/2025
În contextul publicării Ordinului MEC nr. 4957/31.07.2025 pentru modificarea anexei la
Ordinul ME nr. 6463/2023 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor și a altor
forme de sprijin financiar de la bugetul de stat pentru studenții și cursanții din învățământul
superior de stat, învățământ cu frecvență, și a publicării Legii nr. 141/2025 privind unele măsuri
fiscal-bugetare,
Comisia de burse pe universitate apreciază că se impun a fi făcute următoarele precizări:
1. Toate bursele studenților Universității Babeș-Bolyai, inclusiv a românilor de pretutindeni,
se acordă pe perioada desfășurării activităților didactice.
Prin perioada desfășurării activităților didactice se înțelege cursuri, seminare, laboratoare,
proiecte, activități practice, sesiune de examene, conform graficului activităților. Perioada
vacanțelor nu este inclusă.
Așadar, în anul universitar 2024/2025, bursele nu se vor mai acorda pe toată durata anului
universitar (12 luni), ci exclusiv pe perioada desfășurării activităților didactice, perioada
vacanțelor - luna august și luna septembrie a anului universitar 2024/2025 nefiind incluse.
Bursele obținute pe semestrul al II-lea al anului universitar 2024/2025 vor fi în plată pe
perioadă de 4 luni.
2. Din fondurile de la bugetul de stat, nu se mai acordă începând cu 01.08.2025 burse de
excelență olimpică I/internațională.
3. Bursele sau alte forme de sprijin acordate studenților din proiecte de cercetare, fonduri externe
nerambursabile sau sponsorizări se acordă în conformitate cu metodologiile proprii de
acordare/contractelor de finanțare.
4. Cuantumul bursei de studiu acordate de la bugetul de stat studenților înmatriculați la
programele de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare este egal cu salariul
minim net pe economie, în valoare de 2.165 lei.
5. Cuantumul bursei pentru masterat didactic este egal cu salariul minim net pe economie, în
valoare de 2.165 lei.
6. Pentru anul universitar 2025/2026, Regulamentul UBB pentru acordarea burselor pentru
studenți - ciclurile de studii licență și masterat – urmează a fi modificat conform noilor
prevederi legislative și supus aprobării Senatului UBB.
Comisia de burse pe universitate
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ANUNT BURSE SOCIALE SEMESTRUL I 2025-2026
CERERILE ŞI DOSARELE pentru BURSELE SOCIALE vor fi încărcate în platforma la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 29.09.2025 ora 8,00 – 17.10.2025, ora 16.00.Pentru informații suplimentare privind depunerea cererilor și a documentelor, studenții pot lua legătutra cu doamna administrator sef Enuta Iulia, e-mail, iulia.enuta@ubbcluj.ro, si la sala 36 intre orele 9-12.
Salariul mediu minim net LUNAR pentru perioada septembrie 2024 – august 2025 este
2503,66 lei/membru de familie.
IMPORTANT: DOSARELE PENTRU ACORDAREA BURSEI DE AJUTOR SOCIAL VOR FI SCANATE ÎNTR-UN SINGUR FIȘIER PDF ȘI VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 17 octombrie 2025 ÎN PLATFORMA DE LA ADRESA: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/
Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale solicitantului și membrilor familiei.
ATENȚIE!!! În cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în străinătate, sau dacă veniturile familiei sunt ZERO, este nevoie de ANCHETĂ SOCIALĂ de la Primăria de domiciliu.
Art. 18. (1) Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție de situația în care se află studentul.
(2) Studenţii orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărții de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. copii/copii a/ale ale certificatelor/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
6. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit, Anexa 8
7. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; Anexa 12
8. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul).Anexa 13
9. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
(3) Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărții de identitate;
4. declarație pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit (dacă este cazul);
5. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul);
6. copie după hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut/raport de anchetă socială (dacă este cazul);
7. copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei (dacă este cazul);
8. copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui (dacă este cazul);
9. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul);
10. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit Anexa8 ;
11. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; Anexa 12
12. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul).Anexa 13
13. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
(4) Studenţii proveniți din serviciile de tip rezidențial, respectiv casele de tip familial, apartamentele, centrele de primire în regim de urgență și centrele maternale vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. anexa 10 - verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărţii de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. documente justificative privind situaţia în care se află:
a. adeverinţă din care să rezulte faptul că solicitantul se află în plasament;
b. copie a hotărârii judecătoreşti din care rezultă că solicitantul se află în plasament familial;
6. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit; Anexa 8
7. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei.Anexa 12
8. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
(5) Studenţii care solicită burse pe motive medicale vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. anexa 11 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social – caz medical;
3. copie a cărţii de identitate;
4. document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în categoriile de boli specificate la art. 15, alin (5) punctul 2, încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul facultății. Documentul medical va fi vizat de către medicul de familie sau de către medicul arondat facultății;
5.acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei. Anexa 12
6. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
(6) Studenţii care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie vor depune următoarele documente:
(7) 1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărţii de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. copii ale cărţilor de identitate ale părinţilor;
6. copii ale certificatelor de naştere şi ale cărţilor de identitate (dacă este cazul), ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreținerea părinţilor;
7. declaraţie pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflaţi în întreţinerea familiei, care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obțin venituri proprii;
8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit; Anexa 8
9. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; Anexa 12
10. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul); Anexa 13
11. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
ANEXE ::
Anexa 7- Cerere bursa aj social
Anexa 8- Declaratie pe propria rasp venituri nete
Anexa 9- Declaratie depunere dosar mijl electronice
Anexa 10- Verif conformitate dosar bursa aj social
Anexa 11- Verif conformitate dosar bursa aj social-caz medical
Anexa 12- Acord prel date pers – student
Anexa 13- Acord prel date pers - membru fam student
Perioada depunere - Acte necesare
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Rezultate burse sociale
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Rezultate burse de merit
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Rezultate burse de performanta
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Beneficiari burse extrabugetar -BUGET
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Beneficiari burse extrabugetar - TAXA
Pentru: Semestrul I | Semestrul II
Beneficiari burse extrabugetar SOCIAL
Pentru: Semestrul I | Semestrul II