ANUNT IMPORTANT REFERITOR LA BURSELE SOCIALE
PENTRU SEMESTRUL I 2024-2025
Perioada pentru incarcarea pe platforma a cererilor de acordare a burselor de ajutor social a documentelor doveditoare pentru semestrul I 2024-2025 este 30.09-18.10.2024
In data de 18 octombrie cererile si dosarele se vor putea incarca pana la ora 16.00.
Venitul lunar net pe membru de familie la care ne raportam in semestrul I,2024-2025 este 2111,25 lei.
Sunt luate in considerare veniturile nete permanente realizate de student si de fiecare membru al familiei pe perioada septembrie 2023-august 2024(inclusiv).Studentii nu vor solicita organelor fiscale Adeverinta de venit,aceasta sarcina apartine Comisiei de burse pe facultate,in baza acordurilor olografe ale solicitantului.
Ancheta sociala este obligatorie daca parintii studentului lucreaza sau domiciliaza in strainatate sau daca veniturile sunt zero.
Numerotarea si semnarea paginilor din dosar incepe cu cererea tip si NU cu formularul Verificare conformitate…”si va fi pusa la inceputul dosarului .
Documentele doveditoare in cazul burselor de ajutor social vor fi incarcate exclusiv in platforma
https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ ,in ordinea din Anexa 10,NU SE ACCEPTA DOSARE INCOMPLETE!
Art. 19. (1) Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție
de situația în care se află studentul.
(2) Studenţii orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărții de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. copii/copii a/ale ale certificatelor/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
6. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit;Anexa 8
7. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;Anexa12
8. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de
acordare a bursei (dacă este cazul). Anexa 13
9. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa
nr. 9).
(3) Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2.Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărții de identitate;
4. declarație pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să
reiasă faptul că nu este căsătorit (dacă este cazul);
5. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie
după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă
15este cazul);
6. copie după hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat
dispărut/raport de anchetă socială (dacă este cazul);
7. copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei (dacă este cazul);
8. copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui (dacă este
cazul);
9. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este
cazul);
10. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; Anexa 8
11. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; Anexa 12
12. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de
acordare a bursei (dacă este cazul). Anexa 13.
13. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa
nr. 9).
(4) Studenţii proveniți din serviciile de tip rezidențial, respectiv casele de tip familial,
apartamentele, centrele de primire în regim de urgență și centrele maternale vor depune
următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. Anexa 10 - verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărţii de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. documente justificative privind situaţia în care se află:
a. adeverinţă din care să rezulte faptul că solicitantul se află în plasament;
b. copie a hotărârii judecătoreşti din care rezultă că solicitantul se află în plasament
familial;
6. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; Anexa 8
7. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei. Anexa 12
8. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa
nr. 9).
(5) Studenţii care solicită burse pe motive medicale vor depune următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. Anexa 11 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social – caz medical;
3. copie a cărţii de identitate;
4. document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de
specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în
domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de
încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte
evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se
încadrează în categoriile de boli specificate la art. 16, alin. (5), punctul 2.,
încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul
facultății. Documentul medical va fi vizat de către medicul de familie sau de către
medicul arondat facultății;
5. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei. Anexa 12
6. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa
nr. 9).
(6) Studenţii care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de
familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie vor depune
următoarele documente:
1. cerere tip, conform Anexei 7;
2. Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
3. copie a cărţii de identitate;
4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
5. copii ale cărţilor de identitate ale părinţilor;
6. copii ale certificatelor de naştere şi ale buletinelor/ cărţilor de identitate (dacă este
cazul), ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreținerea părinţilor;
7. declaraţie pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru
membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflaţi în întreţinerea
familiei, care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obțin venituri proprii;
8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; Anexa 8
9. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; Anexa 12
10. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de
acordare a bursei (dacă este cazul); Anexa13
11. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa
nr. 9).
ANEXE ::
Anexa 7- Cerere bursa aj social
Anexa 8- Declaratie pe propria rasp venituri nete
Anexa 9- Declaratie depunere dosar mijl electronice
Anexa 10- Verif conformitate dosar bursa aj social
Anexa 11- Verif conformitate dosar bursa aj social-caz medical
Anexa 12- Acord prel date pers – student
Anexa 13- Acord prel date pers - membru fam student
Powered by Froala Editor